torstai 31. heinäkuuta 2014

#7 Hellettä ja herkkuja

Kyllä on ollut lämpimiä ilmoja nyt viime aikoina! :)
En todellakaan valita, päinvastoin: rakastan lämpimiä ilmoja.
Kuitenkin... gerbiilien puolesta aina huolettaa. Ne kun eivät osaa ilmaista (ääneen) jos niillä on kuuma :/

Olen koittanut kuumimpina päivinä hieman helpottaa Duurin ja Mollin oloa. En kylläkään tiedä olenko siinä onnistunut, mutta ainakin olen yrittänyt :D
Yhtenä päivänä laitoin tuulettimen puhaltamaan suoraan terraarioon hetkiseksi. En uskaltanut sitä kauaa pitää ettei vaan tule liika kylmä (?).
Toisena (aika kätevänä) keinona olen laittanut kylpyhiekan pakastimeen hetkiseksi ja "kylvettänyt" sitten gerbiilit siinä. Ensimmäisellä kerralla taisivat tytöt ihmetellä että mitä hiekalle on tapahtunut, eivätkä kylpeneet siinä hetkeen. Nuuskuttelivat vain hiekkaa ja viileätä kulhoa.


Eilen illalla laitoin terraarioon herkkutikun. Ahkerasti tytöt sitä tutkivat koko illan, ja aamuun mennessä sitä oltiin jo hieman nakerrettu. Aina välillä, vuorotellen gerbut käyvät napsimassa siitä paloja. Kyllä se (ainakin mun) gerbiileillä kestää viikon, ellei ylikin.


Ensi postaukseen mulla onkin jo aika mielenkiintoinen aihe, ainakin omasta mielestäni ;) Tuli mieleen eilisestä kummallisesta tapahtumasta, mutta ei siitä sen enempää!

PS. Sain muuten tosi kivat sivuprofiili kuvat kummastakin! :) Vähän kuin jossain studiossa otettu kun tuossa terraariossa on tuo sininen taustapaperi/-kalvo takalasissa.






3 kommenttia:

  1. Oi että sun gerbiilit näyttää pieniltä ja hoikilta!<3 Ainakin jos vertaa mun pullukoihin... Ja ota tää sanavahvistus pois kiitos!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Itse pelkäsin yhessä vaiheessa että noi mun tytöt olis alipainosia kun ne on tosiaan aika pieniä verrattuna useimpiin (mun näkemiin) gerbiileihin :)

      Poista
    2. Tyttö gerbiilit usein on laihempia kuin poika gerbiilit, täysin normaalia!;) Itseäni ei kuitenkaan pieni pulleus gerbiileissä haittaa, oikeastaan minusta on söpöä kun esim. Max on niin pullukka. Englantilaisen tuomarin sanoja lainaten "Big boy!<3".

      Poista